بیش از ۱۲۰۰ سال زرگری و طلا فروشی و صرافی داشتیم اما بانک نداشتیم!!

   بسم الله

إِنَّ اللَّهَ یُدْخِلُ الَّذینَ آمَنُوا وَ عَمِلُوا الصَّالِحاتِ جَنَّاتٍ تَجْری مِنْ تَحْتِهَا الْأَنْهارُ یُحَلَّوْنَ فیها مِنْ أَساوِرَ مِنْ ذَهَبٍ وَ لُؤْلُؤاً وَ لِباسُهُمْ فیها حَریرٌ (۲۳)

وَ ما آتَیْتُمْ مِنْ رِباً لِیَرْبُوَا فی‏ أَمْوالِ النَّاسِ فَلا یَرْبُوا عِنْدَ اللَّهِ وَ ما آتَیْتُمْ مِنْ زَکاهٍ تُریدُونَ وَجْهَ اللَّهِ فَأُولئِکَ هُمُ الْمُضْعِفُونَ (۳۹)

الَّذینَ یَأْکُلُونَ الرِّبا لا یَقُومُونَ إِلاَّ کَما یَقُومُ الَّذی یَتَخَبَّطُهُ الشَّیْطانُ مِنَ الْمَسِّ ذلِکَ بِأَنَّهُمْ قالُوا إِنَّمَا الْبَیْعُ مِثْلُ الرِّبا وَ أَحَلَّ اللَّهُ الْبَیْعَ وَ حَرَّمَ الرِّبا فَمَنْ جاءَهُ مَوْعِظَهٌ مِنْ رَبِّهِ فَانْتَهى‏ فَلَهُ ما سَلَفَ وَ أَمْرُهُ إِلَى اللَّهِ وَ مَنْ عادَ فَأُولئِکَ أَصْحابُ النَّارِ هُمْ فیها خالِدُونَ (۲۷۵)

یَمْحَقُ اللَّهُ الرِّبا وَ یُرْبِی الصَّدَقاتِ وَ اللَّهُ لا یُحِبُّ کُلَّ کَفَّارٍ أَثیمٍ (۲۷۶)

یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا اتَّقُوا اللَّهَ وَ ذَرُوا ما بَقِیَ مِنَ الرِّبا إِنْ کُنْتُمْ مُؤْمِنینَ (۲۷۸)

بیش از ۱۲۰۰ سال زرگری و طلا فروش و صرافی داشتیم اما بانک نداشتیم!!

می گویند که کمتر از یک قرن است که بانک ایجاد شده، آیا در این مدت چه مقدار به واسته وجود بانک سرمایه مسلمین ربوده شده؟؟

من در اینکه سرداران بلند پایه قوای مسلح نظام مقدس جمهوری اسلامی هر یک به یک بانک اجتیاج دارند تردید ندارم.

اما آیا نمیشود که زرگرها و طلا فروشها و صرافها همان روال هزار ساله خود را ادامه دهند و ما دیگر به بانک احتیاج نداشته باشیم ، که در نتیجه سروتهای ملت مظلوم و شهیدپرور ما از تاراج بیگانگان در امان بماند سخن در این زمینه بسیار زیاد است و میتوانم بگویم که این عبارتها نوشته های روی جلد یک کتاب است در این مورد. امید وارم بتوانم این کتاب را در قالب فایلهای این وبسایت منتشر نمایم. من هیچ تردید ندارم که میتوانم به سؤلات و ایرادات همه متخصصین در امر بانک داری و زرگری و طلا فروشی و صرافی در این زمینه پاسخ بگویم. و با انحلال بانکهاو جایگزینی زرگری و طلا فروش و صرافی به جای آن جلو تاراج ثروتهای ملت عزیزمان را بگیرم و از گناه کبیره ربا هم جلوگیری شود.

قال الله تبارک و تعالی یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا اتَّقُوا اللَّهَ وَ ذَرُوا ما بَقِیَ مِنَ الرِّبا إِنْ کُنْتُمْ مُؤْمِنینَ (۲۷۸) فَإِنْ لَمْ تَفْعَلُوا فَأْذَنُوا بِحَرْبٍ مِنَ اللَّهِ وَ رَسُولِهِ وَ إِنْ تُبْتُمْ فَلَکُمْ رُؤُسُ أَمْوالِکُمْ لا تَظْلِمُونَ وَ لا تُظْلَمُونَ (۲۷۹) سوره مبارکه بقره

احادیث بیشتر پیرامون زشتی و حرمت ربا خواری


  سؤال اول: حاج آقا اگر بانک بد هست باید بطور کلی برچیده شود. چرا سرداران بلند پاییه قوای مسلح نظام مقدس جمهوری اسلامی را استثنا کردید؟

جواب برقراری نظم و امنیت بوجه بسیار هنگفتی را در زمان ما احتیاج دارد که غالبش برای خرید سلاح و پرداخت حقوق قوای مسلح صرف میشه و در واقع این بانک دیگر بانک نیست بلکه بخش اعتبارات لشکر و غیره می باشد. حالا خودشان اختیار دارند هر اسمی دلشان میخواهند روی آن بگذارند. من برای اینکه اصحاب بانک یهو دلشون نشکنه تعبیر بانک به کار بردم.


سوال دوم: آیا شما در صدد تضعیف بانکها هستید؟

خیر ما اصلا چنین قصدی نداریم بلکه قصد ما استحاله بانکها است! یعنی بانک را می خواهیم هویتش را عوض بکنیم. که دیگر محل رباخواری و غارت اموال مسلمین نباشد. یعنی آن را تبدیل کنیم به مأمن طوایف و قبایل و طبعا این کار امکانات بیشتری می طلبد، از لحاظ تبدیل ساختمانهای فعلی که خیلی از آنها فرسوده شده و فایده ای برای مأمن طوایف و قبایل در حوادث غیر مترقبه ندارد و حتی محل امنی برای نگهداری اموال و اشیاء قیمتی و طلا و سایر فلزات گرانبها نیست و به طور کلی ابهّت مکانی برای امور مالی را ندارد. ۱۳۹۳/۱۱/۱۱